mouse code

کد ماوس

درباره به چه میدانید؟ - تحفه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تحفه
 
قالب وبلاگ

میوه به سرشار از ویتامین های A    و B   می باشد و دارای نمک های قلیایی و از جمله مواد موثره آن تانن است.

به در روایات :

پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم):

* بوى   پیامبران ، بوى به است ؛ و بوى حوریه هاى آهوچشم (بهشت )، بوى   انگبین ؛ و بوى فرشتگان ، بوى گل سرخ ؛ و بوى دخترم فاطمه زهرا، بوى به و انگبین و   گل سرخ است   .

خداوند، هیچ پیامبرى را برنینگیخته است ، مگر این که از او، بوى به مى   آمده است.

* خوردن به ، تیرگى چشم را از میان مى برد.

* هر گاه کسى از شما در قلب خود، سنگینى اى احساس مى کند، به بخورد.

* به بخورید؛ چرا که ذهن را افزون مى سازد، سنگینى سینه را مى برد و فرزند را نکو مى کند.

اى على ! هر کس سه روز ناشتا به بخورد، ذهنش صفا مى یابد، درونش ازدانش و بردبارى مى آکند و از نیرنگ ابلیس و سپاهیانش نگه داشته مى شود.

امام علی (علیه   السلام):

خوردن به ، نیرویى براى قلبى است که ضعیف شده باشد، معده را پاک مى کند، بر توان دل مى افزاید، ترسو را دلیر مى کند و فرزند را نکو مى سازد.

امام صادق (علیه السلام):

به ، اندوه اندوهگین را مى برد، چنان که دست ، عرق پیشانى را مى برد.

به در طب سنتی :

جمیع حکمای قدیم بر این اعتقادند که طبیعت به گرم و خشک بوده و مصلح آن عسل و انیسون می باشد.

به از میوه های نشاط آور و مسرت بخش بوده و همچنین در زیبایی وپوست ،  بکار می رود و خواص فراوانی می باشد. دانه وبرگ به نیز خواص فراوانی دارد.

چند فرمول موثر با استفاده از به ، به دانه و برگ درخت به:

* خوردن میوه خام آن جهت معالجه وسواس و تسکین دردسر و آبریزش بینى و تقویت کبد و معده مفید مى باشد و اشتها را زیاد مى کند.

* برای بهبود ترکیدگی پوست و ترک لب و پستان ، مقدار یک قاشق غذاخوری به دانه را در یک فنجان آب سرد شب تا صبح خیس کنید و بعد از صاف کردن موضع را مالش نمایید بعد از چند روز ترکیدگی ها خوب میشود.

* استفاده از جوشانده 40 تا 50 گرم به در یک لیتر آب به مدت 15 دقیقه برای رفع اسهال مفید است.

* جوشانده برگ های به برای دفع انواع سرفه مفید است . یک مشت برگهای تازه درخت به را در ظرفی ریخته و روی آن یک لیتر آب جوش بریزد و بگذارد 20 دقیقه آهسته آهسته بجوشد بعد از روی آتش برداشته و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد سپس آنرا صاف کرده وبا عرق بهارنارنج طبیعی شیرین کنید و هر وقت دچار سرفه های پیاپی شدید شدید یک قاسق سوپخوری ار آن استفاده نمایید.

 * با توجه به خواص زیادی که دارد مضراتی نیز دارد از جمله برای افرادی که معده ضعیفی دارند نباید خام استفاده نمایند و کرک و پرزموجود در روی پوست به برای حلق و صدا فوق العاده مضر می باشد.

*** اما یک چای بسیار مفید ،خوش طعم ، خوش عطر و خوش رنگ با به جایگزین چای سیاه: به ها را پوست کنده و دانه های آن را بیرون آورده و رنده کرده و بعد پهن میکنیم تا خشک شود بعد از خشک شدن برروی ماهی تابه تفت میدهیم تا به رنگ قهوه ای درآید در آخر هم به اندازه مصرف در داخل قوی ریخته تا مثل چایی دم بکشد تا نوش جان نمایید. توجه داشته باشید که اول ماهیتابه را گرم نمایید و به را کم کم بریزید و سریع تفت بدهید تا نسوزد.


[ پنج شنبه 90/12/11 ] [ 10:17 عصر ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


لینک دوستان
امکانات وب