mouse code

کد ماوس

خواص عناب - تحفه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تحفه
 
قالب وبلاگ

عناب نه تنها یک میوه بسیار خوشمزه بوده بلکه از داروهای گیاهی بسیار بسیار مفید نی میباشد . سرشار از انواع ویتامین ها و املاح معدنی بوده و درخت عناب بومی مناطق گرمسیر میباشد.

عناب در روایات :

پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم):

  * عناب  تب را از مى برد.

* در مکارم الاخلاق به نقل از ابوالحصین: چشمانم سفید شده بود و چیزى نمى دیدم . امیر   مومنان را در خواب دیدم و گفتم : سرورم ،چشمانم به وضعى که مى بینى ، در آمده است.

فرمود: عناب را نرم کن و با آن ، سرمه بکش.

من ، عناب را همراه با هسته اش نرم کردم و با آن ، سرمه کشیدم   و در پى آن ، تاریکى از چشمانم رخت بربست و دیدم که چشمانم سالم است     .

امام صادق (علیه السلام)

   برترى عناب بر دیگر میوه   ها، به سان برترى ما بر دیگر مردمان است.

عناب در طب سنتی:

عناب طبیعت معتدلی دارد به همین خاطر است که برای افراد با طبعتهای مختلف عوارضی ایجاد نمی کند. در طب سنتی برای عناب خواص زیادی ذکر کرده اند از جمله تقویت کننده عمومی بدن ،‌ تقویت سیستم ایمنی بدن بخصوص اطفالی که زود مریض میشوند ،‌تقویت حافظه ،‌ ملین ، مدر ،‌صفرا بر ، کاهش اوره و اسید اوریک بدن ،‌نر م کننده سینه ، مفید و موثر در سرماخوردگی ، برونشیت ‌‌و از بهترین تصفیه کننده های خون می باشد.  

چند فرمول موثر با استفاده از عناب:

* برای غلظت خون و تصفیه خون : روزی 10 عدد عناب مصرف شود.

* افرادی که چند روز از زکام رنج میبرند میتوانند یک عناب را بسوزانند و دود آن را استشمام نمایند بعد از چند بار استفاده زکامشان خوب میشود.

* عناب + مرزه بهترین آسپرین طبیعی می باشد به این صورت که مقداری عناب را خیس داده و با آب بجوشانند و بعد از چند دقیقه آن را صاف نموده و هسته آن را جدا نمایند و عناب صاف شده را با مرزه داخل مقداری آب آنقدر بجوشانند تا یک مربای بسیار خوشمزه بشود. مصرف روزی دو سه قاشق چای خوری کفایت می کند.

* درمان سرفه : عناب را بوسیله چاقو یا هر وسیله دیگری سوراخ کرده در آب بیندازید تا آب را به خود بکشد ، سپس شیره آنرا بگیرید به همراه شیرخشت مخلوط نموده و میل نمایید .

 


 


[ سه شنبه 91/1/29 ] [ 10:12 عصر ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


لینک دوستان
امکانات وب