mouse code

کد ماوس

اسپند از منظر معصومین - تحفه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تحفه
 
قالب وبلاگ

پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) :

هر کس به مدت چهل روز، هر صبح    ،

یک مثقال (حدود 5 گرم) اسپند  حل شده در آب بخورد، نور حکمت در دلش روشن مى  شود و از هفتاد و دو بیمارى که کمترین آنها جذام است ، ایمنى مى یابد.

   و در حدیثی دیگر می فرمایند :

در تنه و ریشه هاى اسپند ، رازى نهفته است و دانه آن ، درمان هفتاد و دو  درد است . با این و با کندر، درمان کنید.

امام على (علیه السلام) :

هیچ بوته اى از بوته هاى هزار اسپند نمى روید، مگراى که  فرشتگانى با آن هستند و آن را تا هنگامى که بدان کس که مى رسد، برسد، حفاظت مى کنند. ریشه هزار اسپند، نشاط آور و شاخه آن ، درمان هفتاد و دو درد است.

امام صادق (علیه السلام):

در پاسخ پرسشى درباره اسپند و کندر :  اما اسپند، هیچ ریشه اى از آن در زمین فرو نمى رود و هیچ شاخه اى از آن به آسمان بلند نمى شود، مگر این که خداوند (عزوجل ) فرشته اى را بر آن مى گمارد، تا آن هنگام که خشک مى شود یا به سرنوشتى دیگر در مى آید. شیطان نیز از خانه اى که در آن ، اسپند است ، هفتاد خانه دور مى شود. و آن ، شفاى هفتاد بیمارى است که کمترین آنها، جذام است . پس ، از آن غفلت نورزید.

در مکارم الاخلاق به نقل از محمد بن حکم:

 یکى از پیامبران الهى از ترسو بودن امت خود، به درگاه خداوند (عزوجل ) نالید.  خداوند (عزوجل ) به او چنین وحى فرستاد به امت فرمان بده که اسپند بخورند. در روایتى دیگر است: به آنان بفرما که اسپند برگیرند و بخورند؛ چرا که مرد را شجاعت مى افزاید.


تذکر:

     البته باید در نظر داشته باشید که در اسپند ماده موثره ای بنام هارمین وجود دارد که سمی  می باشد و همانطور که روایات آمده است دوز مصرفی آن 5 گرم است بیشتر از 5 گرم آن عوارض جانبی به همراه دارد و برای جلوگیری از عوارض آن همیشه در کنار اسپند رب انار یا رب نارنج باید مصرف شود .

انشاءالله در آینده درخصوص مصارف درمانی آن که مفصل است مطالبی ارائه خواهد شد.


[ جمعه 90/11/7 ] [ 11:58 عصر ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


لینک دوستان
امکانات وب