mouse code

کد ماوس

خواص گیاه کاسنی - تحفه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تحفه
 
قالب وبلاگ

گیاه کاسنی از تیره کاسنی می باشد که دارای بزرگترین تیره های گیاهی می باشد که شامل9000 جنس و 20000 هزار گونه می باشد از مهمترین گیاهان این تیره که جنبه دارویی دارد می توان گیاه بابا آدم ، گل گندم ، گلرنگ ، ترخون ، بومادران ، بابونه ، آفتابگردان ، همیشه بهار ،‌گل قاصد و .... نام برد. در کتب قدیم به کاسنی " هند با" نیز میگویند.

گیاه کاسنی در روایات :

پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم):

کاسنی مهتر همه سبزی هاست.

 امام على (علیه   السلام):

کاسنى بخورید، که هیچ صبحى نیست ، مگر این که قطره اى از بهشت بر آن ،  فرو مى افتد. چون خواستید این را بخورید، قطره هاى آب را از رویش ‍ فرو   متکانید.

* به نقل از محمد بن فیض در کتاب کافی-: همراه با امام صادق (علیه السلام ) ناهار مى   خوردم و قدرى سبزى نیز بر سفره بود. در کنار ما پیرمردى بود که از کاسنى ، دورى مى   گزید. امام فرمود:گویا گمان مى کنید که   کاسنى ، سرد است ، در حالى که چنین نیست ؛ بلکه معتدل است و برترى آن بر دیگر سبزی ها، به سان برترى ما بر دیگر مردمان است.

امام رضا (علیه السلام):

کاسنى ، درمان هزار درد است . هیچ دردى در درون آدمى زاده نیست ، مگر این که کاسنى ، آن را در هم مى کوبد.

گیاه کاسنی  در طب سنتی:

به عقیده جمیع حکما کاسنی دارای طبیعت سرد و تر بوده و البته اجزای گرم و لطیفی نیز دارد که با شستن برگ آن از بین میرود. البته ریشه و بذر آن دارای طبیعت گرم و تر میباشد. از عجایب این گیاه این است که کاسنی یک گیاه خود تنظیم میباشد ، یعنی به موقعش گرمی میدهد و گاهی سردی بخش لذا بسته به اینکه بدن به چه مزاجی نیاز داشته باشد این گیاه بهشتی مزاج از خود خاصیت لازم را دراکثر موارد بروز میدهد. لازم به ذکر است مصلح کاسنی ، عسل ،‌سکنجبین،‌ دارچین ، هل و رازیانه می باشد.

کاسنی دارای خواص بسیار زیادی می باشد ازجمله : داروی تخصصی برای کبد تسکین دهنده صفرا و خون ،‌تقویت کبد ، تقویت عمومی بدن ، تصفیه کننده خون و خونساز، درمان یرقان ، کاهش دهنده چربی خون ، مقوی معده و مجاری ادرار و....

چند فرمول موثر با استفاده از گیاه کاسنی:

* ترکیب خوراکی کاسنی + شاهتره یکی از بهترین داروها برای جوش ها غرور جوانی یا چرکی می باشد.

* برای پاکسازی بدن می توان از ریشه کاسنی 20 گرم + پوست هلیله زرد 10 گرم + هلیله سیاه 10 گرم + بادیان 10 گرم + آلوچه خشک 100 گرم. به اینصورت: تمام مواد خشک را پودر کرده و بمدت 14 روز هر روز صبح و عصر از جوشانده صاف شده آن استفاده شود.

* برای تقویت کبد : یک قاشق غذا خوری مخلوط ریشه کاسنی + شاهتره + بادرنجبویه در یک لیوان آب جوشانده و صاف نموده و استفاده نمایید(40 صبح ناشتا).

* برای بازکردن منافذ پوست ، تقویت پو ست و... می توان از کاسنی به عنوان یک ماسک زیبایی خوی و موثر استفاده کرد به اینصورت: هفت ای یکبار کوبیده برگ ، بذر یا ریشه کاسنی را با کمی سرکه طبیعی یا ماست حل کرده و خمیر بدست آمده را به صورت خود بمدت 20 دقیقه بمالید و بعد با آب سرد معمولی بشویید.

 


[ پنج شنبه 90/12/25 ] [ 8:28 عصر ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


لینک دوستان
امکانات وب